rohkem kui aasta tagasi

Küüslauk - tervise tugevdaja ja vähiriski alandaja

Garlic Uuringud näitavad, et küüslaugu tarbimine võib aidata vähendada mitmet liiki vähi, eriti seedetrakti vähi arenemise riski. Samas pole teada, kui palju on selleks vaja küüslauku tarbida. Kuigi küüslaugu söömine põhjustab inimesele harva probleeme, siis suurtes kogustes võib küüslaugul tänu tema tugevale toimele siiski olla kõrvaltoimeid, nt seedeelundite hädad.

Küüslauk sisaldab üle 200 keemilise elemendi, mille hulka kuuluvad A- ja B-vitamiinid, ohtralt mineraalaineid ja mikroelemente. See on tugevatoimeline lenduv antibiootikum, mis hoiab ära põletikke ja hävitab baktereid. Imerohi tugevdab organismi kaitsevõimet, mõjub hästi hormoonsüsteemile, aitab külmetushaigustega võidelda, tugevdab südametegevust, reguleerib vererõhku, alandab vere kolesteroolitaset, hoiab ära veresoonte lupjumise ja ennetab vähi teket. Samuti on uurimused tõestanud, et varajases staadiumis võib küüslauk aidata reguleerida rasvarakkude arvu kehas, aidates kaasa parema figuuri saamisele või selle säilitamisele.

Ühes uuringus avastati, et inimestel, kes sõid 10 g sibulalisi päevas vähenes vähirisk 50% võrreldes nendega, kes sõid ainult 2.2 g päevas. Maailma Terviseorganisatsiooni soovitab täiskasvanud inimesel süüa päevas 2-5 g värsket küüslauku (see on umbes üks küüs), mis võrdub 0.4-1.2 g kuivatatud küüslaugu pulbrit, 2-5 mg küüslauguõli või 300-1000 mg küüslauguekstrakti.

Allitsiin – üks küüslaugu väärtuslikemaid koostisaineid ja ühtlasi kurikuulsa lõhna tekitaja – säilib ekstraktina toatemperatuuril puutumatuna kõigest 2-16 tundi. Samas kui see on veel purustatud küüslaugu sees, siis säilib allitsiin elujõulisena kauem ehk pool kuni kaks päeva.

Küüslaugust saadavat kasu on võimalik suurendada, lastes pärast hakkimist või purustamist küüslaugul vähemasti 60 sekundit seista, enne selle temperatuuri või pH-taseme muutmist ehk siis kas enne kuumutamist või näiteks happelise sidrunimahlaga segamist. Uuringud on näidanud, et kui seda teha koheselt peale hakkimist/purustamist, siis küüslaugu kasulikud, vähivastased toimeained vähenevad.

Küüslauku tarvitasid juba vanad egiptlased, uskudes selle jõudu ja vastupidavust andvasse toimesse. Ja vähe sellest, et küüslauk on suurepärane terviseallikas, on ta ka asendamatu paljude toitude valmistamisel.

Sööme terviseks!

Allikad:
Hooaeg lk 168-170
National Cancer Institute
The World’s Heathiest Foods

Kommentaare pole

Saada Kommentaar

Default_user_thumbnail

Grotezo blogi

Uudiseid, ideid, õpetussõnu, soovitusi ja muud põnevat lugemist Grotezo poolt.


Feeds